Lindra smärtan med ett vulkanskydd

posted in: Utrustning | 0

Att löpträna samtidigt som du har ont är allt annat än roligt. Varje löpsteg kan kännas som rena rama pesten. Det finns dock massvis av olika metoder och hjälpmedel som du kan använda dig av för att både smärtlindra och även skynda på läkningen. I dag har vi tänkt att dela med oss av några tips som kan vara bra att ha med sig nästa gång du får ont i samband med löpträning.

  • Vulkanskydd är det första hjälpmedlet som vi hade tänkt tipsa om. Ett vulkanskydd är vanligtvis tillverkat av neopren och kan användas i många olika syfte, både för att förebygga skador samt för att lindra smärtan vid skador. Det finns ett vulkanskydd för nästan alla kroppsdelar, allt från axelskydd till fotledsskydd. Om du är på jakt efter ett prisvärt och effektivt vulkanskydd är sidan http://vulkanskydd.com/ att rekommendera.
  • En annan metod är att tejpa det skadade området med en speciell tejp, en så kallad kinesiotejp. Redan på 70-talet började idrottare att använda sig av kinesiotejp för att behandla skador, men det är först på senare år som tejpen blivit allt mer vanlig. Vi rekommenderar Wikipedia om du vill läsa mer ingående om hur kinesiotejpen fungerar.
  • Vi får självklart inte glömma att nämna Voltaren, detta fantastiska läkemedel som kan göra underverk på bara några timmar. Voltaren finns både i tablettform och som salva. Har du dragit på dig nackspärr eller en lättare sträckning i låret? Då borde du testa Voltaren, som nästan alltid har en mycket snabb och imponerande effekt, oavsett skada.

Vad hade vi gjort utan voltaren?